1404\12\25 22:50:04
محکومیت شدید استمرار تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان
سخنگوی وزارت امور خارجه، اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل در لبنان از جمله حملات وحشیانه این رژیم به مناطق مسکونی و غیرنظامی در لبنان را به شدت محکوم کرد.
اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه، اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل در لبنان از جمله حملات وحشیانه این رژیم به مناطق مسکونی و غیرنظامی در لبنان بهویژه در جنوب، بقاع و ضاحیه بیروت که منجر به شهادت بیش از ۸۰۰ نفر، زخمی شدن هزاران تن و آوارگی چند صد هزار نفر شده است را به شدت محکوم کرد. بقائی تاکید کرد: بمباران مناطق مسکونی، کشتار مردم، کادر درمان و امدادگران و تخریب زیرساختهای حیاتی لبنان، نقض فاحش اصول حقوق بینالملل و حقوق بینالملل بشردوستانه و مصداق بارز جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است و جامعه جهانی نمیتواند در قبال آنها بیتفاوت بماند. سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: تداوم بیعملی مجامع مسئول بینالمللی در قبال نقض مستمر آتشبس و جنایات ارتکابی اسرائیل، در پرتوی حمایت و همدستی آمریکا از این جنایات، موجب ترغیب رژیم اشغالگر به تشدید تجاوزات و جنایات شده است. سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تسلیت به خانوادههای شهدا و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از لبنان برای مقابله با اشغالگری و تجاوز اسرائیل تاکید نمود و مسئولیت جامعه جهانی، بهویژه شورای امنیت سازمان ملل، را برای عمل به وظایف خود جهت جلوگیری از نقض صلح توسط اسرائیل و محاکمه و مجازات جنایات ارتکابی علیه مردم لبنان یادآور شد..
.
بازنشر از : مهر